tisdag 24 maj 2011

Lilleman

Hej
jag tänkte jag skulle berätta lite om våran olycksfågel Lilleman.Han föddes den 21 maj 2007 Utanför Sälen på den norska sidan(Ja bara där är det kört).När vi hämtade honom,bilade upp och ner på ett halvt dygn något sådant,så var han och hans syskon inte så valpiga.Dom kunde springa bra redan från start,inget klumpigt eller annat som små valpar brukar hålla på med.Nej Lilleman sparade på klumpigheten tills han blev stor istället.Och har ser ut som en ärrad soldat som kommit hem från kriget,sår och ärr precis överallt.Han har lyckats springa in i  en pinne som rispade upp vid ena ögat,med medicin och ögondropp och vet,besök som följd.Var hos mamma en sommar och kompisens hund attackerade Lillen och bet honom i bollarna=(men Lillen var lika glad för det (måste vara det norska blodet,fattar ingenting=) ).Han har rivit upp benen så pälsen har slutat att växa där *suck*En dag kom jag hem och möttes av en glad vovvsing som hade piercat sig i läppen med fiskekrokar!!Att jag inte svimmade den dagen och så blev det vet.besök igen.Och häromdagen hoppade han över att lite nerrivet staket vid fotbollsplan,rev upp ett 5 cm * 2cm djupt sår.Först märkte jag inget,utan det var sen när han började blöda lite.men vi trodde inte det var så farligt djupt,man vill ju inte rota för mycket i såret.men fick åka in med honom till vet. igen då såret började lukta illa.Två sprutor i rumpan (den första tog inte) och en hund som är nerdrogad till max,och två sprutor i såret sen op.på det.Måste säga att han var koooolugn hela dagen =)Bambi på hal is varje gång han skulle ut och kissa=)Då skulle man ha filmat.
Tre stygn och medicin hem,ska ge honom spruta i nacken en gång om dagen och smörja in såret med någon sörja.Här är en nerdrogad vovve,som man för en gång skull kan ta kort på utan att nosen är i linsen =)Min lille kluns <3

Inga kommentarer: